Lägret är över – funderar du på dessa praktiska frågor?

Lägret har tagit slut och nu funderar många säkert på vissa praktiska saker. Här kan du hitta svar på vanliga frågor.

Jag tappade någonting på lägret, var kan jag fråga efter hittegods?
Alla hittegods har förts vidare. De värdefullaste hittegodsen har flyttats till Suomen löytötavarapalvelu (Backasgatan, Helsingfors). Du kan fråga efter dina tappade grejer där. Övriga hittegods har donerats till välgörenhet eller återvunnits. 

Det blev oanvända pengar på mitt armband. När och hur kan jag få dem tillbaka?
Överloppspengar som laddats till armbandet genom lägerappen Kajo Lux återbetalas till samma betalningsmedel som använts inom två veckor efter lägret tagit slut. Pengar uppladdade ett annat sätt än genom appen (t.ex. med kort eller kontant lägret) kan tyvärr inte återbetalas. 

Jag vill ge feedback om lägret.
All feedback är väldigt värdefullt för lägerorganisationen. Du kan ge feedback här: kajo2022.fi/palaute 

Jag kunde inte delta på lägret / jag var tvungen att avlägsna mig från lägret. Kan lägeravgiften återbetalas?
Om du inte kunde delta på lägret eller blev tvungen att avlägsna dig från lägret på grund av sjukdom, kan du söka om ersättning primärt genom din egen försäkring eller sekundärt genom scoutförsäkringen med läkarintyg. Du behöver inte skicka läkarintyget till lägerorganisationen. Läs mer om scoutförsäkringen: https://www.scout.fi/for-scouter/medlemstjanster/scoutforsakring/  

Min telefon / kamera / tält blev skadad eller försvann på lägret. Kan jag få ersättning?
Ifall din egendom blev skadad lägret, kan du söka om ersättning primärt genom din egen försäkring eller sekundärt genom scoutförsäkringen. Läs mer om scoutförsäkringen: https://www.scout.fi/for-scouter/medlemstjanster/scoutforsakring/

Foto: Filip Eller

Skip to content