Tähän kysymykseen vastaavat osallistujapalveluiden osa-alueen tekijät. Osallistujapalveluissa huolehditaan siitä, että jokainen osallistuja saa tarvitsemansa tiedot ja palvelut koko leirin ajan ja myös sitä ennen. Milloin leirilippukuntani lähtee avajaisiin, miten löydän leirilippukunnan alueelle, mitä alaleirin johtajana teen, kun puhelimesta loppui akku? Näihin ja lukuisiin muihin kysymyksiin osallistujapalvelut ovat onneksi miettineet vastaukset, toimivat palvelut sekä konseptit. Jos (kun) haluat olla mukana kehittämässä osa-aluetta, joka varmasti näkyy ja vaikuttaa kaikkien leiriarkeen on osallistujapalvelut sinun juttusi!
Osallistujapalveluihin haetaan tällä hetkellä niin päällikköä kuin mestaria. Päällikkönä pääset vastaamaan sekä vaikuttamaan koko leirin organisointiin ja olet myös osa osallistujat osa-alueen johtoryhmää. Vaikka päälliköt ovat pääsääntöisesti aloittaneet Kajo-polkunsa jo viime syksyllä, niin ei syytä huoleen! Osallistujapalveluiden päällikkönä pääset nauttimaan paripestin hyvistä puolista. Päällikköparillasi on Kajo-kokemusta ja sen kautta pääset hyvin imeytymään tunnelmaan myös tässä vaiheessa! Pääsette yhdessä painimaan linjausten kanssa sekä luomaan unohtumattomia ja onnistuneita elämyksiä osallistujille.
Mikäli päällikkö pesti ei ole täysi kymppi sinulle juuri tähän kohtaan on tarjolla myös mestaritason pesti. Mestarina pääset mukaan suunnittelemaan ja tuottamaan leirin aikaisia osallistujapalveluita. Tehtäviä ovat esimerkiksi infopisteiden suunnitteleminen ja ylläpitäminen, osallistujatunnisteiden koordinointi sekä leirirekisterin kanssa toimiminen.
Osallistujapalveluissa pääset vaikuttamaan siihen, että Kajosta tulee osallistujilleen paras leiri ikinä. Paras ei aina tarkoita samoja juttuja, kuin aiemmin, vaan totuttuja toimintatapoja voidaan myös haastaa. Jos uskallat haastaa ja ideoida uutta, olet valmis kuuntelemaan toiveita, mutta myös priorisoimaan on osallistujapalvelut sinun paikkasi loistaa!
Kuva: Anna Enbuske