Aamun kajo ja illan valo. Vai aamun valo ja illan kajo?

Kas siinäpä pähkinä purtavaksi Kajon tulevalle brändimestarille!

Miltä Kajo tuntuu, mistä se tunnistetaan? Miltä Kajo kuulostaa, mikä on kajomaista? Brändimestarina saat vaikuttaa kaikkeen tähän. Entä miten Kajon visuaalinen ilme taipuu moninaisiin käyttötarkoituksiin, kuten alaleirien ja ohjelmalaaksojen ilmeeseen? Siihen pääset vaikuttamaan ilmemestarina eli Kajon graafikkona.

Vahvan brändin ja ilmeen rakentaminen vaatii leiriläisten odotusten ja mieltymysten ymmärtämistä, joskus ehkä vähän arvailuakin. Mitkä sanamuodot iskevät kohderyhmään ja mikä saa heidät kaikkoamaan linjoilta ennen kuin ehtii Kajoa sanoa? Yhteinen ymmärrys tavoitteista ja toimintatavoista auttaa myös koko Kajon tekijäporukkaa toimimaan brändiä tukevalla tavalla. Millaisia Kajo-sanoja projektin aikana vielä syntyykään ennen kuin leiri kajastaa horisontissa! Kun brändin ja ilmeen kaikki osa-alueet ovat tasapainossa keskenään, brändin vahvistuminen tapahtuu luontevasti jokapäiväisessä työssä.

Brändimestari asuu leirikokemuksen ryhmässä ja ilmemestari viestinnän- ja markkinoinnin eli tuttavallisemmin ViMan ryhmässä, mutta toiveissa olisi saada parijohtajuuden tuntua tekemiseen. Kuten leirinjohtajatkin uudessa Partio-lehdessä sanoivat; kaksi päätä tuottaa tuplasti ajatuksia!

Brändimestari

“Hei tota me fiilisteltiin Kajolla, muistaks ne upeet leirituotteet! Onks sul viel ne Kajo-kalsarit tallella?” kuullaan sanottavan 10 vuoden päästä.

Brändimestari vastaa luonnollisesti Kajon brändistä eli leiriin liitettävistä mielikuvista. Brändimestarin pestiin sisältyy ainakin brandbookin laatiminen, Kajo-sanaston luonti ja varjelu, leirin tunnelman ja fiiliksen luominen.

Mitä nopeammin löydetään huipputyyppi pestiin, sitä enemmän pääsee vaikuttamaan kaikkeen!

Ilmemestari

Ilmemestarina eli Kajon graafikkona vastuullasi on kahdeksannen finnjamboreen visuaalinen ilme sekä ilmetiimin johtaminen. Ilmemestarin pestissä keskeistä on luoda se, millaisena leiri näkyy osallistujille, heidän läheisilleen, partion tukijoille sekä suurelle yleisölle partion ulkopuolella.

Kajolle on jo suunniteltu logo, tunnus ja värit, mutta pääset tiimisi kanssa twistaamaan ja sheikkaamaan näitä elementtejä koko skaalalla suurista seinäkkeistä kutsukortteihin. Toisin sanoen vaikka Kajon ilmeelle on jo lyöty värikkäät raamit, riittää ilmetiimille vielä photarin täydeltä hommia ennen kuin Evo on peitetty Kajon kirjavaan kankaaseen!

Me odotetaan teitä, oottehan kuulolla?

Lisätietoja brändimestarin pestistä voi kysellä leirikokemuspäällikkö Noora Qvickiltä, p. 040 841 9794 / noora.qvick@partio.fi

Lisätietoja ilmemestarin pestistä voi kysellä viestintä- ja markkinointipäälliköiltä Pauliina Kajava ja Susanna Pyörre, etunimi.sukunimi@partio.fi

kuva: Sami Pyörre