Osallistujille jaetaan leirin aluksi kaksi tunnistetta, leirihuivi ja ranneke. Leirihuivi kertoo käyttäjänsä alaleirin ja ranneke puolestaan ikäkauden, jota leirillä edustaa.
Rannekkeiden käyttö
Rannekkeet ovat älyrannekkeita, joilla voi myös maksaa leirillä. Tunnisteet jaetaan osallistujan saapuessa leiriin. Osallistujan on pidettävä ranneketta koko leirin ajan.
Älyrannekkeen käyttäminen ja kytkeminen sovellukseen
Leirillä kaikki tarpojat ja sitä vanhemmat saavat älyrannekkeen, jolla voi myös maksaa leirillä. Älyranneke kytketään osallistujan käyttäjätiliin Kajo LUX-leirisovelluksessa kohdassa ”Tili” syöttämällä rannekkeessa oleva koodi kohtaan ”Lisää tunniste”. Rannekkeen kytkemisen voi tehdä vasta leirillä, kun rannekkeen saa käteensä. Lue lisää Kajo LUX -sovelluksesta.
Rahan lataaminen rannekkeelle
Rannekkeelle voi ladata rahaa ennen leiriä Kajo LUX -sovelluksen kautta. Leirin aikana rahan lataaminen onnistuu leirisovelluksen kautta tai leirialueella tietyissä rannekkeen saldon lataamispaikoissa kortilla tai käteisellä. Leirisovelluksen kautta ladattu käyttämätön saldo palautetaan automaattisesti samalle maksuvälineelle, mistä se on ladattu. Käteisellä tai leirillä korttimaksulla tehtyjä talletuksia ei voida palauttaa.
Rahan lataaminen ennen leiriä
Vaikka rannekkeen saa vasta leirillä, voi rahaa ladata tilille jo ennen leiriä. Rahaa pääsee lataamaan sovelluksessa, kun sinne on kirjautunut onnistuneesti. Valitse kohta ”Tili” ja paina seuraava. Saldoa pääsee lisäämään kohdasta ”Lisää saldoa”. Kirjoita haluamasi summa kohtaan ”Talletuksen määrä”. Valitse ”Tee talletus”. Tämän jälkeen sovellus ohjaa maksamaan summan.
Huoltaja haluaa ladata rahaa osallistujan tilille
Jos huoltaja haluaa ladata rahaa osallistujan tilille ennen leiriä tai leirin aikana, hän voi ladata sovelluksen omaan puhelimeensa ja kirjautua osallistujan puhelinnumerolla sovellukseen. Syötä tällöin kohtaan ””Tili” osallistujan puhelinnumero. Vahvistuskoodi tulee osallistujan numeroon ja hänen pitää välittää se sinulle. Jos sinulla on useampi lapsi leirillä, pitää kuhunkin tiliin kirjautua erikseen. Huoltaja näkee tililtä myös, osallistujan maksutapahtumat ja käytettävissä olevan saldon.
Miten maksan älyrannekkeella leirillä?
- Kerro kassalla myyjälle ostoksesi.
- Pidä maksuranneketta lukijassa noin 1 sekunnin ajan.
- Näet maksurannekkeelle jäljelle jäävän summan lukijasta.
Puhelinnumeron päivitys partion asiointipalvelussa
- Numero tulee olla matkapuhelinnumero. Muokkaa numerot kansainväliseen muotoon eli lisää alkuun +358 ja ilman ensimmäistä nollaa, esim. +358 401234567.
- Partiolaisen tiedoissa ei saa olla huoltajan numeroa, vaan tässä tulee käyttää partiolaisen omaa numeroa. Huoltajan numero lisätään huoltajan omiin tietoihin.
Apua saat omasta lippukunnastasi. Mikäli et ole partiolainen ja et näin ollen pääse muokkaamaan tietojasi itse, ole yhteydessä kajo2022@partio.fi.
Huollettavan yhteystietojen päivittäminen partion asiointipalvelussa
Kirjaudu asiointipalveluun osoitteessa asiointi.partio.fi. Mikäli sinulla ei ole PartioID:ta, löydät rekisteröitymisohjeen täältä.
Omien yhteystietojen päivittäminen partion asiointipalvelussa
Kirjaudu asiointipalveluun osoitteessa asiointi.partio.fi. Mikäli sinulla ei ole PartioID:tä löydät rekisteröitymisohjeen täältä.